D jak Dżihad – propaganda w mosulskich szkołach

Poinformuj innych:

twitter.com/todayinsyri

Szokujące treści w dżihadystycznych podręcznikach dla najmłodszych ujawnili żołnierze, którzy odbili terytoria z rąk Państwa Islamskiego. Mali Irakijczycy z Mosulu uczyli się matematyki licząc ofiary zamachów, a pierwsze litery alfabetu miały im się kojarzyć z czołgami i karabinami.

Zamiast Ali i kota, uczniowie w mosulskim przedszkolu mieli na obrazkach kobiety w burkach, mężczyzn z karabinami oraz liczną broń. Ucząc się angielskiego zapamiętywali litery alfabetu łacińskiego dzięki obrazkom przedstawiającym m.in. bombę i snajpera, a słów “czarny” i “biały” – na podstawie flagi IS. Nie zabrakło również elementów propagandowych na lekcji matematyki. Uczniowie liczyli karabiny, naboje i czołgi. Starsze dzieci rozwiązywały już całe zadania, w których miały m.in. obliczyć ilu niewiernych można zabić w zamachu terrorystycznym i ile fabryka jest w stanie wyprodukować bomb.

Do podręczników dotarli żołnierze, którzy wkroczyli do przejętej przez siły koalicji antyislamistycznej części Mosulu. Książki stanowiły wyposażenie szkoły podstawowej, gdzie uczęszczały dzieci Irakijczyków – często wbrew woli rodziców. Dorośli nie mogli jednak odmówić. Tym, którzy nie chcieli posłać synów do szkoły prowadzonej przez IS, groziło aresztowanie.

To nie pierwszy przypadek, gdy islamiści faszerują najmłodszych propagandą. Podobne podręczniki istniały również w obleganym przez talibów Afganistanie. Z kolei IS postawiło także na nowoczesną technikę. W ubiegłym roku światło dzienne ujrzała aplikacja do nauki arabskiego, gdzie standardowe słowa z elementarzy zastąpiły noże, karabiny i czołgi. Państwo Islamskie wydało także kolorowankę dla przedszkolaków, które miały łykać islamistyczną propagandę kolorując granaty i kamizelki zamachowców.

Poinformuj innych:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *